Stel u loopt op maandag uw kantoor binnen en ziet dat uw bedrijf aan alle kanten volloopt met problemen. Uw team wordt volledig overspoeld met veranderverzoeken en verwacht maanden nodig te hebben om alles te kunnen verwerken. Als verandermanager kunt u niet anders dan alle wijzigingen doornemen en uw technici helpen door ze te informeren over wat ze moeten doen. Maar met een tigtal tabbladen, vervolgkeuzevakken en berichten duurt het eindeloos voordat u een verzoek begrijpt en tot op de bodem hebt uitgezocht. En dan hebt u het nog niet opgelost. Het is een illusie te denken dat u alle veranderingen voor het einde van de dag kunt implementeren.

Veranderingen vanaf een centrale plek plannen, volgen en terugdraaien

Of het nu gaat om het volgen van veranderingen, het opzoeken van gekoppelde problemen of het plannen van een implementatie, in Freshservice voert u alle taken met een paar muisklikken uit. En taken waar u zelf niet aan toekomt, kunt u eenvoudig toewijzen aan uw medewerkers.

Alles over het plannen van veranderingen

Link problems, assess, plan and rollout changes and the impact caused
Manage your change planning, assessing the reason and impact caused
Analyseer en mitigeer risico's voordat het vervelende klussen worden

Als verandermanager bent u ongetwijfeld vertrouwd met de wet van Murphy: als iets mis kan gaan, dan gaat het mis. En altijd wanneer u er het minst op bent voorbereid. Voorkom vervelende verrassingen door risico's te analyseren terwijl u veranderingen doorvoert.

Adviesraad voor het goedkeuren van veranderingen

Zorg ervoor dat iedereen zijn mening kan geven voordat u een verandering doorvoert - gebruik adviesraden voor veranderingen (Change Advisory Boards, CAB's). Er geldt geen limiet voor het aantal CAB's dat u kunt maken en u kunt dan ook meerdere CAB's instellen op basis van elke gewenst criterium: anciënniteit, expertise of gevoel voor humor. U kunt goedkeuringsverzoeken naar wens toesturen aan een enkele CAB of aan meerdere CAB's. Feedback vergaren was nog nooit zo gemakkelijk!

Manage your service desk in a systematic way with planning changes after CAB approval

Voeg eigen workflows en goedkeuringsprocessen toe

Wanneer de veranderplanning eenmaal door de CAB is goedgekeurd, hoeft u zich geen zorgen meer te maken over planning en implementatie. Dit is met name handig waar het veranderingen betreft die afwijken van de norm. Voorkom knelpunten die uw veranderproces en een soepel functioneren van uw servicedesk belemmeren.

Kijk hoe verandergoedkeuring werkt

Beoordeel en evalueer veranderingen

Uw werk is niet gedaan wanneer u veranderingen hebt goedgekeurd. U moet ervoor zorgen dat veranderingen worden geëvalueerd en grondig worden bestudeerd voordat ze worden geïmplementeerd. U wilt immers niet dat uw servicedesk straks hapert als gevolg van een aanpassing die niet is beoordeeld. Met Change Review kunt u veranderingen in een gecontroleerde omgeving testen voordat u ze binnen heel uw organisatie doorvoert.

Kijk waarom u Change Review nodig hebt