Wat is IT-servicecatalogussoftware?

Maken een teveel aan verantwoordelijkheden en een overvloed aan verzoeken uw werkplek tot een chaos? Dit probleem, inherent aan schaalbaarheid, is alleen op te lossen met een ‘end-to-end’ service voor uw bedrijf. Het zou al veel schelen als u een gecentraliseerde workflow had die de helft van uw problemen zou oplossen. De servicecatalogussoftware van Freshservice is een limitatieve lijst van ITIL-compatibele services die een organisatie aanbiedt aan zijn klanten en medewerkers. Dit betekent dat nieuwe medewerkers snel aan de slag kunnen, dat u geen leveringen meer hoeft op te schorten en dat u niet meer iemand van het IT-team hoeft te vragen voor een laptopback-up. De slimme servicedesk zorgt overal voor.

Servicecatalogusbeheer voor operationele afdelingen

Verminder de werklast door een servicecatalogus aan te bieden voor het aanvragen van elk type service of levering. Een geautomatiseerd proces voor het uitvoeren van serviceverzoeken zou een welkome aanvulling zijn voor uw servicedesk. Waarborg de nauwkeurigheid van informatie, voorkom duplicaten en verbeter de productiviteit. U kunt zelfs CI's maken en onderhouden en voor meerdere teams een correcte workflow instellen voor veranderingen en goedkeuringen. U hebt een overzichtelijk leverancierbeheer en een geordende productcatalogus, zodat u eenvoudig beschikbare leveringen kunt volgen en bedrijfsbenodigdheden kunt bestellen. Schaf overbodige processen af en regel leveringen met een paar keer klikken.

Indrukwekkende eindgebruikerservaring

Stelt u zich een ITSM-proces voor dat niet uit een reeks ingewikkelde, verwarrende opdrachten bestaat, maar dat gewoon gebruikersvriendelijk is. De IT-servicecatalogus van Freshservice biedt u die aangename ervaring. Dankzij het winkelwagentje vragen uw klanten moeiteloos elk gewenst service-item aan. Selecteer een servicecategorie, kies de benodigde items, controleer de specificaties en bestel de juiste aantallen. De betreffende medewerkers ontvangen onmiddellijk een melding zodat ze de bestelling kunnen goedkeuren. Kan het nog eenvoudiger? Maak korte metten met elke vorm van onduidelijkheid en met de vraag wie voor welk verzoek moet worden gecontacteerd. Zodra gebruikers zich aanmelden bij uw portal, kunnen ze aan de slag. Ze kunnen zelfs namens iemand anders verzoeken indienen.

Waarin voorziet servicecatalogussoftware

Stelt u zich voor. Een medewerker weet niet hoe hij of zij u kan bereiken. Tegen de tijd dat u op de hoogte bent gebracht van het probleem, is al teveel tijd verstreken en is een hele dag werken verloren gegaan. Dergelijke situaties voorkomt u met de servicecatalogus van Freshservice, waarin u de verschillende services etaleert die uw gebruikers ten dienste staan. Ze kunnen kiezen waar ze behoefte aan hebben en zonder complexe processen een service aanvragen. Maak een lijst van alle services, van de meest algemene tot hele complexe of tot startpakketten voor nieuwe medewerkers. Dien rechtstreeks via uw serviceportal verzoeken in voor uzelf of voor iemand anders. Leg specifieke service-informatie eenvoudig vast en beperk het e-mailverkeer en alle overige correspondentie tussen de eindgebruiker en de afdeling. Bespaar waardevolle tijd met een servicedesk die u in staat stelt onmiddellijk meldingen en goedkeuringen te ontvangen.

Voordelen van het servicecatalogusbeheer van Freshdesk:
  • Verbeter de communicatie en de relatie tussen IT en gebruikers ervan.
  • Effectieve communicatie tussen IT-afdelingen en medewerkers.
  • Eenvoudiger toewijzen van financiële middelen aan specifieke business units.
  • Meer inzicht in bedrijfsvereisten, problemen en uitdagingen.
  • Beperk overheadkosten en voorkom verlies van IT-services.
  • Gebruikers kunnen altijd en overal serviceverzoeken indienen.
  • Waarborg naleving van SLA-beleid.
  • Goedkeuringen middels het juiste kanaal.